- Marianne Pedersen
"Hvad skal vi læse i sommer" var overskriften på den aften, som Stouby Multihus, Stoubys Aktive Piger og Hedensted Bibliotek havde inviteret til tirsdag den 16. juni. Og selvom det var en rigtig sommeraften, der måske mere indbød til rosévin på en skyggefuld terrasse, så blev cafeen i Stouby Multihus fuld af læseglade mennesker, der gerne ville have inspiration til nye læseoplevelser.
De to bibliotekarer, Britta og Jens fra Hedensted bibliotekerne fortalte engageret og inspirerende om hver en stak bøger, de havde medbragt, og herefter var der mulighed for at låne bøgerne på stedet. Det benyttede mange sig af, så bibliotekarernes tasker blev noget lettere at slæbe på hjemturen.
Også de indpakkede "Hemmelige dates", som Marianne fra Multihusets bestyrelse havde plukket i det store bogbytteskab i Repair Cafe Stoubys indgang kom med læsere hjem. Mangler du også noget at læse i, så kik i bogbytteskabet ved købmanden, eller besøg Repair Cafe Stouby, når der er sidste åbningsdag før sommerferien 25. juni. kl. 19.-21.
Hvad-skal-vi-læse-i-sommer-Arrangementet var støttet af Hedensted kommune og afholdt af Multihuset i samarbejde med Stoubys Aktive Piger. Flere deltagere efterspurgte en gentagelse til næste år, og bibliotekarerne var positive over for det, så måske har vi begyndt en tradition?